Friday, March 28, 2014

AKU DAN DIA

Dia
Dia yang selalu menyayangiku
Dia yang selalu mencintaiku
Dia yang selalu mebelai dan membelaku
Dia yang selalu berada disisiku

Dia yang sentiasa memberi kepadaku
Dia yang tidak pernah mengharap balasan daripadaku
Dia yang sentiasa memberiku peluang, yang tak pernah berputus asa denganku
Sekali, dua kali, biarpun beribu kali, tidak sekali dia jemu menanti

Dia yang sentiasa pemurah
Dia yang sentiasa penyayang
Dia yang sentiasa merinduiku
Dia yang sentiasa memaafiku
Dia yang sentiasa menolongku

Dia yang meletak harapan yang tinggi padaku, kerna Dia tahu aku mampu
Namun, Dia tetap uji aku dengan benda yang sama
Ingin aku benar-benar mampu bebas
Kadang-kadang aku fikir, sudah berpalingkah engkau dariku?
Aku, seorang insan yang kerap kali mendustakan kata-kataku
Tidak pernah suci dalam perbuatanku

Aku yang kerap alpa padaMu
Aku yang kerap curang padaMu
Aku yang kerap mendustai kata-kataku
Aku yang kerap mempermainkan cintaMu
Aku yang tidak pernah serius dalam usahaku memperbaiki diri

Duhai tuhan, aku harap Engkau masih lagi sudi menerimaku
Seorang hamba yang cuba berusaha untuk kembali kepadaMu
Harap Engkau reda pada perjuanganku
Mengharap redo dan kasih sayangMu


p/s: doakan aku mampu untuk terus berdiri dalam perjuanganku untuk memperbaiki diri, dan akan terus berlari laju, bukan berseorangan tapi bersama-sama dengan teman perjuangan, inilah titik tolakku, bismillah, jalan!

No comments:

Post a Comment